FANDOM

Wielkie Demony to określenie demonów posiadających potężną moc i inteligencję w porównaniu z pozostałymi.

Opis Edytuj

"Wielkie Demony" mają wiele cech wspólnych: inteligencję na poziomie człowieka, osobowości i imiona. Uważane są za klasę wyższą w demonicznej hierarchii. Najwięksi z Wielkich Demonów to aniołowie wyrzuceni z Nieba.

Z posiadanej przez Nocnych Łowców wiedzy wynika, że Wielkich Demonów nie można skutecznie zabić żadną znaną im anielską bronią. Chwilowe unicestwienie jedynie rozprasza ich ciało na miliony kawałków i zawiesza w Wielkiej Próżnii, gdzie egzystuje ich ulotna forma. Powrót do poprzedniego kształtu zabiera im setki lat.[1]

Znane Wielkie Demony Edytuj

Książęta Piekieł Edytuj

W hierarchii występuje dziewięć Upadłych Aniołów.[1] Niektórzy wierzą, że siedem znanych demonów odpowiada za siedem grzechów głównych. Każdy Książę włada własnym królestwem.

  • Asmodeusz - władca Edomu, towarzyszy mu Lilith.
  • Azazel - gorszyciel ludzkości, Porucznik Piekieł, drugi po Lucyferze Książę Piekieł. Nauczył ludzi wytwarzać broń, co doprowadziło ich do wojen, a jego samego do upadku. Jest uwięziony pod kamieniami w Jaskini Dudaela.
  • Belial
  • Lewiatan
  • Lucyfer - znany jako Niosący Światło i Gwiazda Zaranna. Przed Upadkiem miał należeć do Archaniołów. Diabeł i Władca Piekieł. Toczy niekończącą się wojnę z Bogiem o dusze ludzi.
  • Czterech kolejnych nieznanych z imienia. Prawdopodobnie są to: Szatan, Samael, Belzebub, Belfegor, Mammon lub Baal.

Starożytni Edytuj

  • Abaddon - jeden z Upadłych Aniołów; strącony z Nieba wraz z Lucyferem.
  • Lilith - Matka Demonów. Pierwsza kobieta. Opuściła Adama i została przeklęta. Od tej pory jej dzieci miały rodzić się martwe. Uznaje się ją za protoplastkę rasy demonów.
  • Samael - Anioł Śmierci. Zginął z ręki Michała Archanioła.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Miasto zagubionych dusz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki