FANDOM

Theresa "Tessa" Gray (ur. 1862) — główna bohaterka trylogii Diabelskich Maszyn. Jej rodzicami są Elizabeth Gray i zmiennokształtny demon Eidolon. Jest w połowie Nocną Łowczynią, a w połowie demonem.

BiografiaEdytuj

Narodziny i dzieciństwoEdytuj

Matką Tessy była Elizabeth Gray, Nocna Łowczyni, która nie otrzymała Znaków. Ojciec dziewczyny, zmiennokształtny demon Eidolon, przybył do Elizabeth w nocy pod postacią Richarda Graya, jej męża. Theresa Gray przyszła na świat w roku 1862, w Nowym Jorku.

Kiedy Tessa miała trzy lata, Elizabeth i Richard Grayowie zginęli w wypadku, osierocając ją i jej brata Nate'a. Opiekę nad Theresą przejęła ciotka Harriet Moore, która jednak zmarła, gdy dziewczyna miała szesnaście lat. Wtedy Tessa wyruszyła do Londynu, by spotkać się ze swoim bratem.

Mechaniczny AniołEdytuj

Po przybyciu do Londynu Tessa została zabrana z portu przez Mroczne Siostry. To za ich sprawą dowiedziała się o swoich zdolnościach zmiany postaci. Nie była to dla Tessy przyjemna nauka, ponieważ musiała wykonywać każdy rozkaz sióstr, które ją więziły. W pewnym momencie dowiedziała się, że siostry zawarły umowę z Mistrzem, który chciał ją poślubić i mieć dostęp do jej zdolności. Po nieudanej próbie ucieczki udaje jej się ostatecznie wydostać dzięki pomocy Willa Herondale'a. Trafia później do Instytutu, gdzie dostaje propozycję pomocy przy odnalezieniu brata. Okazuje się, że jej pobyt w Londynie wcale nie będzie taki, jak sobie wyobrażała. Musi szybko odnaleźć się w nowym świecie, do którego została wciągnięta.

Wygląd Edytuj

Tessa jest wysoka i smukła. Ma kasztanowe włosy i szaroniebieskie oczy. Przestała się starzeć w wieku dwudziestu kilku lat.

Według Aloysiusa Starkweathera Tessa bardzo przypomina swoją babcię, jego synową.

CiekawostkiEdytuj

  • Tessa nienawidzi czekolady. 
  • W XXI w. Tessa ma prawdopodobnie około pięćdziesięcioro potomków.
  • Jej ulubioną powieścią jest "Opowieść o dwóch miastach" Charlesa Dickensa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki