FANDOM

Tatiana Blackthorn była najmłodszym dzieckiem oraz jedyną córką Barbary i Benedicta Lightwoodów. Miała dwóch starszych braci Gabriela i Gideona.

BiogafiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Tatiana Lightwood urodziła się jako najmłodsze dziecko Barbary i Benedicta Lightwoodów w 1862 roku. Odkąd Barbara umarła po około roku od jej narodzin, Tatiana została wychowana troskliwie przez swojego ojca, który ochronił ją przed jego działalnościami i przygotowywał do wyrośnięcia na elegancką kobietę, która wypełni swój obowiązek wobec Nefilim wspierając swego przyszłego męża i posiadając razem z nim swoje potomstwo. Tatiana była niezwykle zgorzkniała wobec swoich starszych braci, gdyż to właśnie ich obwiniała o nieobecność matki.

Jako mała dziewczynka podkochiwała się w Willu Herondale'u. Podczas Świątecznego bankietu, gdy miała ok. 11-12 lat, William znalazł jej pamiętnik, którego treść opowiadała o miłości Tatiany do niego. Chcąc ją do siebie zniechęcić, chłopiec ukradł pamiętnik i głośno przed wszystkimi obecnymi gośćmi zaczął go czytać, raniąc przy tym uczucia dziewczynki i prowokując jej braci. Jeden z nich - Gabriel - próbował się na nim zemścić, ale w tego efekcie skończył ze złamaną ręką.

Ojciec grzesznikiemEdytuj

Tatiana ostatecznie przestała interesować się Willem i poślubiła Ruperta Blackthorna. Krótko po podróży poślubnej, podczas której para podróżowała po kontynencie, szesnastoletnia, ciężarna już, Tatiana i jej mąż wrócili do Londynu, aby złożyć jej ojcu, Benedyktowi, wizytę. Nie wiedzieli jednak, że Benedykt był w ostatnim stadium demonicznej ospy, która zamieniła go w demona, a konkretnie w dużego, demonicznego robaka. Para została zaatakowana. Małżonek został zabity i natychmiast pożarty przez jej demonicznego ojca. Tatiana nie mogła zrobić niczego poza krzyczeniem z przerażenia, gdy Rupert był zabierany przez robaka. Wkrótce potem pojawili się Nocni Łowcy z Instytutu Londyńskiego, a Tatiana wyjaśniła im sytuację. Kiedy odkryła okaleczone szczątki Ruperta, zamarła z przerażenia i była w takim szoku, że musiała zostać pociągnięta do powozu przez Tessę Gray.

Podczas gdy Tatiana opłakiwała śmierć męża i ojca, rezydencje i majątek Lightwoodów zostały skonfiskowane przez Clave. Tatiana, która została przyjęta przez rodzinę zmarłego męża, obawiała się wstydu, jakim zostanie okryte jej nazwisko, gdy przyczyna śmierci jej obu rodziców wyjdzie na jaw. Starając się ukryć i ocalić ich reputację, Tatiana kłamała i twierdziła, że Benedykt został zamordowany przez Gideona i Gabriela, a także innych Nefilim z Instytutu Londyńskiego. Złożyła oficjalną skargę do Rady przeciwko nim, chociaż konsul Wayland, nawet jeśli nie przepadał za Charlotte Branwell, szefową Instytutu Londyńskiego, nie wierzył w jej zeznania.

Tatiana po raz kolejny wzięła udział w naradzie zwołanej przez Waylanda, aby dyskutować przeciw pozycji Charlotte w Londyńskiej Enklawie. Tatiana poparła go, choć jej niesłuszne wypowiedzi zostały zakwestionowane przez inkwizytora Whitelawa. Aby ją obalić ujawnił prawdziwą naturę śmierci i choroby Benedykta, mówiąc jej, że rodzina Lightwood zostanie pozbawiona znaków, a ich naziwsko zostanie usunięte z akt. Zanim zdołała odpowiedzieć, zaniepokojony konsul przerwał inkwizytorowi. Gdy automaty Mortmaina wpadły na spotkanie Rafy i zaatakowały Nefilim, Tatiana była wśród tych, którzy przeżyli.

Późniejsze życieEdytuj

W pewnym momencie, w nieznanej kolejności zdarzeń, Tatiana urodziła syna, którego nazwała Jesse. Przeprowadziła się do Idrisu, aby potem wrócić do dworu Lightwoodów w Chiswick i przyjąć do siebie Grace Blackthorn. Syn Tatiany urodził się tak słaby i chory, że kiedy nadszedł czas, aby otrzymać pierwsze Znaki, kobieta błagała Cichych Braci aby tego nie robili, niestety bezskutecznie. Kiedy miał szesnaście lat, Jesse zmarł, a Tatiana rozpaczała za nim.

Tatiana starzała się, nie chcąc zobaczyć swoich braci, których nienawidziła. Przez lata zagłębiała się w czarną magię, z nadzieją na uratowanie swego syna, wychowując również Grace. W 1903 roku wezwała Magnusa Bane'a i poprosiła go o zabicie pięciu Nocnych Łowców, aby wykorzystać to do późniejszego rytuału. Choć zaproponowała mu pieniądze w zamian, Bane odmówił.

WystępowanieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Tatiana otrzymała swoje imię po rosyjskiej przyjaciółce matki.
  • Tatiana będzie antagonistką w The Last Hours.
  • Błąd w znalezionym drzewie genealogicznym wskazuje na to, że Tatiana urodziła się roku 1857, czyniąc ją najstarszą z rodzeństwa.