FANDOM

Sophia "Sophie" Lightwood (z domu Collins) - jest żoną Gideona, z którym ma troje dzieci: BarbaręEugenię  i Thomasa . Po latach służenia Instytutu przeszła na Wstąpienie oraz stała się Nefilim.

Wygląd Edytuj

Sophie jest opisana jako smukła, z ciemnymi włosami i orzechowymi oczami. Jest bardzo ładna, ale jej uroda jest nękana przez grubą, prążkowaną bliznę.

Nie lubi, gdy ktoś pyta skąd się wzięła jej blizna na twarzy.

Biografia Edytuj

Osobowość Edytuj

Sophie jest miła, nieśmiała, choć potrafi być otwarta, kiedy pozna bliżej jakąkolwiek osobę. Ma dobre serce. Często czuje się nieswojo w obecności mężczyzn.

Relacje Edytuj

Charlotte Branwell Edytuj

Pomimo, że była jej służąca, ale też jako dobra przyjaciółka. Sophie bardzo szanuje jej, kiedy uratowała ją z ulicy oraz mówi o niej pozytywne rzeczy.

Gideon Lightwood Edytuj

Poznają się gdy ojciec Gideona, Benedict Lightwood (na złość Charlotte) proponuje swoich synów na trenerów Tessy Gray i Sophie Collins. Gideon zaczyna trenować Sophie, z czasem odkrywa w niej niezwykły talent do sztuk walki i zaczyna ją "podziwiać" jak sam to określa, w rzeczywistości zakochuje się w niej. Gdy treningi zostają przerwane dwoje spotyka się poza Instytutem. Gideon przyznaje się do swoich uczuć przed dziewczyną, która boi się je przyjąć. Z czasem przekonuje ją do siebie. Sytuacja wraca do punktu wyjścia, gdy Gideon wprowadza się do Instytutu, z powodu nie dogadywania się z ojcem. Collins boi się reakcji Charlotte i postanawia unikać chłopaka, który wyraźnie nad tym ubolewa. W chwili gdy ojciec Gideona umiera w złej sławie (!UWAGA SPOILER! zmienia się w demona w ostatnim stadium demonicznej ospy!UWAGA SPOILER!) Sophie okazuje mu współczucie, a chłopak całuje ją. To wtedy dziewczyna odkrywa górę rogalików (tłumaczenie z książki; chodzi o tradycyjne, drożdżowe bułeczki z bakaliami jedzone w Wlk. Brytanii do herbaty i podawane z marmoladą truskawkową SCONES), które przynosiła mu prawie codziennie, wściekła wychodzi z pokoju. Z czasem oboje uświadamiają sobie jak wiele dla siebie znaczą. Na koniec 3 części serii ich historia kończy się szczęśliwie, zaś w retrospekcjach Tessy poznajemy dalszy ciąg ich życia.

Jem Carstairs Edytuj

Była w nim zakochana,dopóki nie zrozumiała,że on nigdy nie porzuci Tessy. Bardzo się o niego troszczyła.

Jessamine Lovelace Edytuj

Szczerze się nienawidziły. Jessie traktowała ją z wyższością,co doprowadzało Sophie do szału.

Tessa Gray Edytuj

Thomas Tanner Edytuj

Byli bardzo dobrymi przyjaciółmi. Thomas zawsze był miły i pogodny. Kiedy potem urodziła syna, nazwała go Thomas.

Will Herondale Edytuj

Na początku mieli napięte stosunki.

Ich relacje się zmieniły, gdy wszyscy dowiedzieli się o klątwie Willa, którego był fałszywy. Zaczęła go współczuć i rozumiała go.

Występowanie Edytuj

  • Mechaniczny Anioł (pierwsze pojawienie)
  • Mechaniczny Książę
  • Mechaniczna Księżniczka

Ciekawostki Edytuj

  • Według drzewa genealogicznego zmarła w 1939 w wieku 80 lub 81.
  • Jest jedyną postacią, której Wstąpienie jest opisane w dwóch dotąd wydanych w Polsce seriach

Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki