FANDOM

Sophia "Sophie" Lightwood (z domu Collins) - żona Gideona, z którym ma troje dzieci: BarbaręEugenię  i Thomasa. Po latach służenia w Instytucie Londyńskim, zdecydowała się na Wstąpienie i została Nocną Łowczynią.

Wygląd Edytuj

W serii Diabelskie maszyny została opisana jako dziewczyna o smukłej budowie ciała. Miała ciemne włosy oraz orzechowe oczy. Tessa uważała ją za bardzo ładną dziewczynę. Jedynym mankamentem jej urody jest gruba blizna znajdująca się na policzku dziewczyny

BiografiaEdytuj

Osobowość Edytuj

Sophie to miła i nieśmiała dziewczyna, choć gdy chce potrafi być otwarta. Dzieje się tak gdy pozna kogoś bliżej. Ma dobre serce. Często czuje się nieswojo w obecności mężczyzn.

Relacje Edytuj

Charlotte Branwell Edytuj

Pomimo, że była jej służąca, ale też jako dobra przyjaciółka. Sophie bardzo szanuje jej, kiedy uratowała ją z ulicy oraz mówi o niej pozytywne rzeczy.

Gideon Lightwood Edytuj

Poznają się gdy ojciec Gideona, Benedict Lightwood (na złość Charlotte) proponuje swoich synów na trenerów Tessy Gray i Sophie Collins. Gideon zaczyna trenować Sophie, z czasem odkrywa w niej niezwykły talent do sztuk walki i zaczyna ją "podziwiać" jak sam to określa, w rzeczywistości zakochuje się w niej. Gdy treningi zostają przerwane dwoje spotyka się poza Instytutem. Gideon przyznaje się do swoich uczuć przed dziewczyną, która boi się je przyjąć. Z czasem przekonuje ją do siebie. Sytuacja wraca do punktu wyjścia, gdy Gideon wprowadza się do Instytutu, z powodu nie dogadywania się z ojcem. Collins boi się reakcji Charlotte i postanawia unikać chłopaka, który wyraźnie nad tym ubolewa. W chwili gdy ojciec Gideona umiera w złej sławie (zmienia się w demona w ostatnim stadium demonicznej ospy). Sophie okazuje mu współczucie, a chłopak całuje ją. To wtedy dziewczyna odkrywa górę rogalików, które przynosiła mu prawie codziennie, wściekła wychodzi z pokoju. Z czasem oboje uświadamiają sobie jak wiele dla siebie znaczą. Na koniec 3 części serii ich historia kończy się szczęśliwie, zaś w retrospekcjach Tessy poznajemy dalszy ciąg ich życia.

Jem Carstairs Edytuj

Była w nim zakochana, dopóki nie zrozumiała, że on nigdy nie porzuci Tessy. Bardzo się o niego troszczyła.

Jessamine Lovelace Edytuj

Szczerze się nienawidziły. Jessie traktowała ją z wyższością, co doprowadzało Sophie do szału.

Tessa Gray Edytuj

Thomas Tanner Edytuj

Byli bardzo dobrymi przyjaciółmi. Thomas zawsze był miły i pogodny. Kiedy potem urodziła syna, nazwała go Thomas.

Will Herondale Edytuj

Na początku mieli napięte stosunki.

Ich relacje się zmieniły, gdy wszyscy dowiedzieli się o klątwie Willa, która okazała się jednak kłamstwem. Zaczęła mu współczuć i lepiej go rozumieć.

Występowanie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Według drzewa genealogicznego zmarła w 1939 w wieku 80 lub 81 lat.
  • Jest jedyną postacią, której Wstąpienie jest opisane w dwóch dotąd wydanych w Polsce seriach.

Edytuj