FANDOM

 Razjel -  Anioł, którego wezwał pierwszy Nocny Łowca, Jonathan. Podarował mu Kielich AniołaMiecz, a także Lustro, którym okazało się jezioro Lyn. W Kielichu umieścił swoją krew, dzięki której ludzie mogli stać się Nocnymi Łowcami, lecz niektórzy umierali po jej wypiciu.

Historia Edytuj

Stworzenie Nefilim Edytuj

Ponad tysiąc lat temu Razjel został wezwany przez śmiertelnika, Jonathana (według niektórych wezwał go czarownik). Poszukiwał ratunku dla ludzkości, którym zagrażała plaga demonów. Razjel powstał z Jeziora Lyn widząc, że prośba jest szczera i czysta. Zmieszał więc krew swoją i Jonathana w kielichu, który nazwano później Kielichem Anioła. Odtąd każdy, kto napije się z kielicha, będzie miał w sobie odrobinę krwi Razjela.

Jonathan napił się pierwszy i został pierwszym Nocnym Łowcą. Tytuł ten podarował mu anioł na pamiątkę przemiany i zezwolił na używanie kielicha do powoływania kolejnych Nefilim. Od tej pory ich zadaniem miało być unicestwienie demonów.

Razjel ofiarował również Księgę Przymierza z zapisanymi w niej runami i ich przeznaczeniem.

Spotkanie nad jeziorem Edytuj

Razjel został wezwany przez Valentine'a Morgensterna dzięki wszystkim trzem Darom Anioła. Archanioł wiedząc jednak o złych zamiarach Morgestern'a uśmiercił go poprzez spalenie w niebiańskim płomieniu. Później okazało się, iż to Clary wezwała Anioła, który za jej życzeniem zwrócił życie Jace'owi.

Wezwanie przez Simona Edytuj

W Mieście Zagubionych Dusz Magnus, Simon, Izzy i Alec wyruszają na farmę Luke'a, aby ponownie wezwać Anioła. Simon chce z nim porozmawiać i dowidzieć się, jak oddzielić Jace'a od Sebastiana nie zabijając przy tym Herondale'a. Anioł wysłuchawszy opowieści, którą przedstawił mu Lewis, ofiarował mu miecz Michała Archanioła - zwany Wspaniałym - by mogli pokonać Morgensterna.  

Wygląd Edytuj

Razjel przypomina swoją budową człowieka, lecz jest od niego dużo większy. Ma długie włosy w kolorze złota i srebra. Białą skórę pokrywają złote runy - znane z Szarej Księgi, jak i zupełnie obce - które przemieszczają się po jego ciele. Na każdym ze złotych piór znajduje się oko.

Umiejętności Edytuj

  • Łucznictwo: posługuje się łukiem z płonącymi strzałami.
  • Latanie: jest niezależny od grawitacji.
  • Siła: posiada nieludzką siłę.
  • Telepatia: potrafi czytać w myślach i uczuciach tych, którzy go wzywają.
  • Spełnianie życzeń: każdy Nocny Łowca, który wezwie Razjela, może poprosić o spełnienie jednego życzenia (dzięki umieszczeniu swojego imienia na runie).

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki