FANDOM

Raphael Santiago - wampir, były przywódca klanu wampirów w Nowym Jorku

Biografia Edytuj

Raphael jest najstarszym synem Guadalupe Santiago oraz nieznanego mężczyzny, miał kilku młodszych bracia, z którymi mieszkał w Meksyku, zanim rodzina przeprowadziła się do Nowego Jorku. Rzadko widział ojca, który uderzył go w Zacatecas, ale czyn ten nie został powtórzony.

Wczesne życieEdytuj

W 1953 roku, kiedy plotki o wampirze zaczęły krążyć w okolicy, Raphael i grupa starszych chłopców stworzyli gang myśliwych, którzy polowali na wampiry. Miało to udowodnić to, że nie są już dziećmi i są zdolni chronić sąsiedztwo przed wampirem. Udało się im wyśledzić wampira, aż do jego kryjówki w hotelu Dumort. Guadalupe, która martwiła się o Raphaela, wręczyła mu złoty krzyż, aby chronił go przed potworem.

Pewnego wieczoru Raphael wybrał się z kolegami do hotelu Dumort, próbując złapać i zabić wampira. W wieku piętnastu lat, Raphael został przemieniony przez wampira o imieniu Louis Karnstein, który miał nadzieję, że chłopak pomoże mu w pokonaniu jego kolegów, którzy chcieli go zabić. Raphael jednak nie pomógł mu, zamiast tego zabił go, a następnie swoich kolegów.

Krótko po tym, Raphael został znaleziony przez Magnusa Bane'a, który został wynajęty przez matkę, aby go odnaleźć. Magnus zatrzymuje go u siebie i pomaga młodemu wampirowi odnaleźć determinację do dotarcia zadowalającego stanu normalności i gdy mu się udaje, Raphael wraca do rodziny.

Dojście do władzyEdytuj

Raphael dołączył do klanu wampirów w Nowym Jorku pod przywództwem Camille Belcourt. Szybko wtopił się w szeregi i stał się zastępcą Camille. Gdy klan uzależnił się od picia krwi z kokainą, Raphael starał się przemówić wszystkim do rozumu, podczas gdy Camille chciała, aby Raphael przyłączył się do nich. Nie zgodził się. Magnus przerwał tę farsę, a Raphael zajął się naćpanymi wampirami.

Kiedy Camille zabija ludzi w 2006 roku, Raphael grozi jej, że zgłosi ją do Clave, jeśli nie przestanie i nie obchodzi go czy jest to prawdą, czy nie. Wampirzyca niechętnie się godzi i ucieka. Z racji tego, że Raphael był drugim dowódcą oraz był zaufanym członkiem klanu, szybko staje się liderem i zajmuje miejsce Camille.

Nocni ŁowcyEdytuj

Pierwszym spotkanym nocnym łowcą przez Raphaela, była Clary Fray oraz Jace Herondale, kiedy ci przyszli do hotelu Dumort, aby uratować Simona Lewisa, który został zamieniony w szczura i przez przypadek przyniesiony do hotelu przez jednego z wampirów. Raphael spotkał ich na zewnątrz, udając normalnego śmiertelnika. Jace jednak dostrzega jego poparzenie przez krzyż na gardle oraz bliznę po ugryzieniu na szyi. Podejrzewa, że Raphael jest wampirem, ale pozwala mu pokazać wejście do hotelu.

Wkrótce Raphael tajemniczo znika z krzykiem, który był znakiem dla innych wampirów. Później Jace rzuca w Raphaela jednym z serafickich mieczy i zabiera go jako zakładnika. Clary próbowała go przehandlować za Simona.

Wampiry nie chcą oddać Simona, a następnie wilkołaki, kierowane przez Luke'a Garroway, włamują się do hotelu, aby uratować Clary. Zaczyna się bitwa, podczas której Raphael zostaje ugryziony przez Simona w postaci szczura i przez ten wypadek, Raphael staje się stwórcą Simona, który później przemienia się w wampira.

Przemiana SimonaEdytuj

Raphael zwraca pół martwe ciało Simona do Instytutu Nocnych Łowców w Nowym Jorku, informując Clary i Jace'a, że Simon wrócił do hotelu, aby spytać, czy przemienia się w wampira. Raphael potwierdził. Gdy Simon umarł, Raphael pomógł pochować go na cmentarzu, na którym później Simon wykopuje się z grobu i próbuje zaatakować Clary.

Wojna z ValentinemEdytuj

Raphael oferuje Clave pomoc wampirów w zamian za życie Simona. Clave odmówił, ale Simon udał się do niego z własnej woli, aby zapewnić nocnym łowcą pomoc w wojnie. Pozwolił wcześniej Clary na stworzenie na swoim czole nowej runy, która miała ratować go od śmierci. Po wojnie, Raphael był obecny na przyjęciu z okazji zwycięstwa w Alicante.

Powrót CamilleEdytuj

Raphael zostaje poproszony przez Simona, aby dał mu miejsce w hotelu, ponieważ matka Simona dowiedziała się, że jej syn jest wampirem i wyrzuciła go z domu. Raphael odmawia, ale zaczyna się krótka rozmowa o Camille.

Kilka dni później Maryse Lightwood i Lucian Graymark wzywają Raphaela na spotkanie, na którym rozmawiają o Camille Belcourt. Luke oskarża Raphaela o zabijanie ludzi i tym samym łamania przymierza. Wampir jednak zaprzecza i zdaje sobie sprawę, że jest to jednak prawdą, że to Camille za tym wszystkim stoi. Gdy spotkanie się kończy, Luke prosi Raphaela, aby pomógł w złapaniu Camille.

Camille Belcourt pyta Aleca Lightwooda, czy zabije Raphaela. Chłopak na początku się zgadza, ale później odmawia, mówiąc, że złamie to porozumienie.

Mroczna WojnaEdytuj

W spotkaniu z przedstawicielami Rady, Raphael, Jocelyn, Luke i Magnus zostali porwani i uwięzieni w Edomie. Sebastian pyta Raphaela o wampiry, czy staną po jego stronie przeciwko Nocnym Łowcom. Aby pokazać swój sojusz, Raphael miał zabić Magnusa. Wampir nigdy nie zapomniał, że Magnus uratował mu życie ponad 50 lat temu i nie chciał zabijać czarownika, przez co rozgniewał Sebastiana, który zabił Raphaela.

Wygląd Edytuj

Uwięziony w piętnastoletnim ciele, Raphael zawsze wyglądał młodo i był często opisywany, jako posiadacz anielskiej twarzy. Ale z biegiem lat i wiedząc o życiu coraz więcej, mógł pokazać wagę swoich lat. Raphael miał czarne, kręcone włosy, bardzo cienkie brwi i skórę w kolorze miodu. Był drobnej budowy i niskiego wzrostu (około 165cm). Raphael miał również małą bliznę na klatce piersiowej po krucyfiksie matki.

Umiejętności Edytuj

  • Demoniczna energia: Będąc wampirem, Raphael był wstanie ożywiać nieżywe przedmioty dzięki demonicznej energii, było to jednak zakazane przez Porozumienie, ale używane. Raphael i inne wampiry posiadały motory, które zasilali demoniczną energią.
  • Fascynacja: Raphael potrafił hipnotyzowania przyziemnych.
  • Nadludzka siła: Demoniczna energia pozwala wampirom mieć nadludzką siłę, wyostrza ich zmysły i poprawia koordynacje ruchową.
  • Zmiana kształtu: Możliwe, że Raphael mógł przemieniać się w szczury albo w nietoperze.
  • Nieśmiertelność: Jako wampir mógł wyglądać młodo przez całe życie i nigdy nie miał się zestarzeć, ani umrzeć ze starości. To jednak nie chroniło go przed śmiercią z powodu czyjegoś ataku lub, np. nie chroniło go przed promieniami słońca, które mogły go zabić.