FANDOM

Mroczne intrygi 1 - Pani Noc PL L

Polska okładka książki

Pani Noc (ang. Lady Midnight)pierwszy tom trylogii Mroczne Intrygi autorstwa Cassandry Clare. Polska premiera książki odbyła się 30 marca 2016 roku.

Opis powieści Edytuj

Nocni Łowcy z Los Angeles są głównymi bohaterami powieści Pani Noc, pierwszej odsłony najnowszego cyklu Cassandry Clare zatytułowanego Mroczne Intrygi, kontynuacji bestsellerowej serii Dary Anioła.

Minęło pięć lat od wydarzeń przedstawionych w Mieście Niebiańskiego Ognia, po których Nocni Łowcy znaleźli się na skraju zagłady. Emma Carstairs nie jest już pogrążoną w żałobie dziewczynką, lecz młodą kobietą, która zamierza za wszelką cenę dowiedzieć się, kto zabił jej rodziców i pomścić ich śmierć.

Wraz ze swoim parabatai, Julianem Blackthornem, musi się nauczyć ufać swojemu sercu i rozumowi, gdy odkrywa demoniczny spisek obejmujący zasięgiem całe Los Angeles, od Sunset Strip aż po morskie fale roztrzaskujące się na plażach Santa Monica. Gdyby jeszcze serce nie prowadziło jej na manowce…

Jakby mało było tych komplikacji, brat Juliana Mark – uprowadzony przez faerie przed pięcioma laty – zostaje teraz uwolniony w geście dobrej woli ze strony porywaczy. Faerie rozpaczliwie poszukują mordercy, który zbiera wśród nich krwawe żniwo – i w tych poszukiwaniach potrzebują pomocy Nocnych Łowców. Kłopot w tym, że w krainie faerie czas płynie inaczej i Mark nie tylko prawie się nie postarzał, ale na dodatek nie rozpoznaje nikogo ze swoich bliskich. Czy będzie w stanie naprawdę wrócić na łono rodziny? I czy faerie naprawdę na to pozwolą?

Rozdziały Edytuj

Tytuły rozdziałów pochodzą z wiersza Annabel Lee, autorstwa Edgara Allana Poego.

Prolog

  1. Mogiła w królestwie nad mórz pianą
  2. I ni anioły, co w niebie królują
  3. Skoro drżąca srebrzystość miesiąca, śnię o niej
  4. I z tej to właśnie, z tej przyczyny
  5. Serafin lodowaty
  6. Więcej niż mędrsi
  7. Pod mórz pianą
  8. W chmurne odziane mgły
  9. Królestwo nad mórz pianą
  10. Byliśmy dziećmi
  11. Żyła dzieweczka
  12. Tak silnych uroków moc
  13. Żyła tam tylko
  14. Płonące oczy
  15. Zazdrościły Serafiny
  16. Z nią razem
  17. Czarnych demonów rój zły
  18. Co noc wśród srebrenj topieli
  19. Zabiły ją, zamroziły ją
  20. Przed wielu, wielu laty
  21. Wicher napędził krąg chmur siny
  22. Starsi niż my
  23. Mnie kocha i jest kochaną
  24. Annabel Lee ją zwano
  25. Mogiła pod mórz pianą
  26. Uskrzydlony rój Serafinów
  27. Oderwać mą duszę

Epilog - Annabel

Przyjęcie zaręczynowe (opowiadanie)

Główni bohaterowie Edytuj

Nocni Łowcy Edytuj

  • Emma Carstairs - jej celem jest rozwiązanie zagadki śmierci swoich rodziców.
  • Julian Blackthorn - parabatai Emmy; jest odpowiedzialny za młodsze rodzeństwo i funkcjonowanie Instytutu.
  • Mark Blackthorn - pół-faerie, pół-Nocny Łowca; w ramach umowy został oddany przez Dzikie Polowanie.
  • Cristina Rosales - przyjaciółka Emmy; przeprowadziła się do Instytutu z rodzinnego Meksyku.
  • Diana Wrayburn - nauczycielka w Instytucie.
  • Arthur Blackthorn - szef Instytutu; cierpi na poważne zaburzenia psychiczne, które stara się ukrywać Julian.
  • Diego Rosales - Centurion; zna Cristinę.
  • rodzeństwo Juliana - Livvy, Ty, Drusilla i Tavvy.

Podziemni Edytuj

Pozostali bohaterowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Tytuł powieści nawiązuje do historii Annabel Blackthorn, która znana jest wśród Nocnych Łowców jako Pani Noc.
  • Na okładce widnieje topiąca się Emma (podobna scena ma miejsce w książce).
  • W książce przedstawiono wydarzenia z punktu widzenia Juliana, Emmy, Cristiny, Kita, Marka i, krótko, Annabel.
  • Wydanie polskie ma 830 stron.
  • Akcja powieści rozgrywa się w 2012 r. w Los Angeles.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki