FANDOM

Michael Wayland - był Nocnym Łowcą i byłym członkiem Kręgu, pod którego później podszywał się Valentine Morgenstern, żeby uciec od odpowiedzialności za swoje zbrodnie i żyć w ukryciu.

Historia Edytuj

Swoje wczesne lata spędził w Idrisie, uczęszczał do Akademii Nocnych Łowców. Kiedy miał około siedemnaście/osiemnaście lat dołączył do Kręgu. Zaprzyjaźnił się z Robertem Lightwoodem, a niedługo później zostali parabatai. Jednak oddalili się od siebie po tym, jak Michael wyznał Robertowi, że jest w nim zakochany. Lightwood nie przyjął tego dobrze i ich relacja już nigdy nie była tak dobra, jak wcześniej.

Po skończeniu Akademii Michael zafascynował się historią swojego rodu. Waylandowie byli kiedyś znanymi wytwórcami broni, więc Michael nauczył się tworzyć broń - było to dość osobliwe, ponieważ Nefilim setki lat wcześniej przekazali to zadanie Żelaznym Siostrom. Ostrza wytwarzane przez Michaela nie były piękne, jednak były dobrze wyważone. Jego kuźnia nadal znajduje się w ruinach dworu Waylandów.

Michael ożenił się z Elizą Rosewain i miał z nią syna, Jonathana. Z biegiem czasu zaczął wątpić w intencje Kręgu, choć, podobnie jak Luke, wciąż był ślepo oddany Valentine'owi, w końcu jednak odszedł.

Podczas Powstania Valetnine zamordował Michaela oraz jego syna, umieścił ich w płonącym dworze Fairchildów, żeby upozorować własną śmierć i jego syna, Jonathana Christophera. Oddalenie się od Roberta sprawiło, że Lightwood nie zdał sobie sprawy, że ich więź została zerwana, dodatkowo utrudniło to wygnanie Roberta z Idrisu.

Przez długi czas nikt nie wiedział o śmierci Michaela. Jego żona zmarła najprawdopodobniej przed lub podczas Powstania, a historia o tym, że pogrążony w smutku i żałobie Wayland zaszył się z synem, za którego uważano Jace'a, w swojej posiadłości, pozwoliła Valentine'owi ukrywać się pod fałszywym nazwiskiem przez kolejne dziesięć lat. Dopiero po szesnastu latach prawda o śmierci Michaela wyszła na jaw.

Opis fizyczny Edytuj

Mówi się, że był bardzo przystojnym młodym człowiekiem z kwadratową szczęką oraz ciemnymi włosami.

Ciekawostki Edytuj

  • Michael był biseksualny.
  • W jedenastym odcinku Shadwohunters w rolę Michaela wcielił się Adam Harrington.

Występowanie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki