FANDOM

Luke Garroway - naprawdę nazywa się Lucian Graymark. Clary nazywa go wujkiem Lukiem. Luke jest wilkołakiem i byłym Nocnym Łowcą. Jest zakochany w Jocelyn, wzięli ślub w książce.  W młodości był przyjacielem Valenitne'a (jak również jego parabatai) i członkiem Kręgu. Teraz Luke jest Pierwszym w stadzie wilkołaków z Nowego Yorku. Mają siedzibę w zrujnowanym komisariacie w Chinatown. Luke prowadzi również księgarnię.

Kiedy Jocelyn znika, wilkołak udaje, że go to nie obchodzi. Jednak później pomaga Clary dostać się do Renwick. Zabija tam Pangborn'a i Blackwell'a, członków Kręgu.

Biografia Edytuj

Czasy przed Powstaniem Luke wywodził się z wiejskiej rodziny. Był słabym Nocnym Łowcą - przynajmniej dopóki Valentine nie wziął go pod swoje skrzydła. Dzięki niemu Lucian zabił swojego pierwszego demona, lepiej się uczył. Ale nie był jedyny. Razem z nimi Valentine założył Krąg, do którego należał również Luke, najlepszy przyjaciel Morgensterna. Potem został wilkołakiem. Wtedy Valentine i Luke byli na wyprawie do siedziby stada, które zamordowało dziadka Morgensterna. Valentine miał osłaniać plecy Luciana. Ten nie spodziewał się ataku.

Następnej pełni Luke zmienił się pierwszy raz. Kiedy odzyskał świadomość i stanął u drzwi Valentine'a i Jocelyn, jego parabatai dał mu seraficki sztylet i kazał mu samemu się zabić. Lucian nie posłuchał go. Poszedł do tego wilkołaka, który go przemienił i stanął z nim do walki. Wygrał. Został nowym przywódcą stada. Pewnego dnia przyszła do niego Jocelyn. Opowiedziała mu o planach Valentine'a. Razem z nią Luke zaczął wysyłać listy do fearie, wampirów, skrzatów, wilkołaków i całego Podziemia. Ostrzegał ich. Kiedy Krąg powstał, Luke wkroczył tam. Prawie zabił Valentine'a.

Po Powstaniu Edytuj

Lucian ukrył się w Idrisie wśród stada, nie potrafił jednak zapomnieć o Jocelyn. Któregoś dnia zostawia stado i postanawia ją znaleźć. Zaczyna podróż od Paryża, potem podróżuje po Stanach Zjdnoczonych. Osiadł w Nowym Jorku. Zaczął prowadzić księgarnię pod zmienionym nazwiskiem "Luke Garroway". Zdobył przywództwo nad stadem w Chinatown. Nie przestał szukać swojej miłości. Pytał o nią wszystkich Podziemnych, nikt nic nie wiedział. Długo nie miał nawet śladu - aż w końcu trafił na jej prace malarskie w jednej z galerii w Nowym Yorku. Pojawił się któregoś dnia w progu domu Jocelyn i pozostał z nią i jej córką jako przyjaciel rodziny. Cary będąc dzieckiem nazywała go swoim wujkiem. Jest dla niej niczym ojciec, którego nie miała.

Po porwaniu Jocelyn, Luke odcina się od Clary, mówiąc, że ani ona, ani jej córka jego nie interesują. Robi to w rzeczywistości, aby chronić dziewczynę. Oszukuje sługusów Valentine'a mówiąc, że nie chce wchodzić mu w drogę. Mówi, że Jocelyn już nic dla niego nie znaczy. Słysząc to Clary załamuje się i przestaje mu ufać. Luke jednak stara się chronić dziewczynę innymi sposobami. Kiedy Nocni Łowcy zostają otoczeni wampirami w Hotelu, wysyła tam swoje stado wilków na pomoc. Ratuje Nocnym Łowcom w ten sposób życie. Później ratuje Clarissę przed Hodgem w zaułku i sprowadza do swojej kwatery, do siedziby wilkołaków w Chinatown. Wyjawia dziewczynę całą prawdę o sobie, jej matce i o niej, gdy ta się budzi. Pomaga Clary odbić matkę z rąk Valentine'a. Zabija w walce Blackwella i Pangorna.

Osobowość Edytuj

Luke jest miły, łagodny, spokojny, zrównoważony i sprawiedliwy. Jest lojalny wobec tych, których kocha i gotów jest dla nich poświęcić nawet swoje życie. Zawsze stara się nieść pomoc tym, którzy tego potrzebują. Zdaje się, że jest w całej historii postacią przedstawiającą ojca - nie tylko dla Clary, ale również dla swojej sfory oraz Simona. Jest osobą umiejącą dotrzymać sekretu.

Opis fizyczny Edytuj

W książce Luke opisany jest jako niebieskooki, tyczkowaty, wysoki mężczyzna o szerokich ramionach i nierówno obciętych włosach koloru brązowego, z jednym siwym pasmem. Jego normalnym ubiorem są stare dżinsy i flanelowe koszule. Nosi okulary o złotych oprawkach.

W filmie jego wygląd niewiele odbiega od książkowego - ma ciemne włosy z białym pasmem, nosi okulary. Różnicę widać w kolorze oczu: w filmie zostały zmienione na brązowe.

W serialu telewizyjnym wygląd Luka znacznie odbiega od pierwowzoru - ma ciemną karnację,brązowe oczy i krótko przycięte czarne włosy. Odgrywa go Isaiah Mustafa.

Relacje Edytuj

Występy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki