FANDOM

8334 99906358334

Polska okładka

Władca Cieni (ang. Lord of Shadows) — drugi tom trylogii Mroczne Intrygi autorstwa Cassandry Clare.

Polska premiera tej powieści jest zapowiedziana na 27 września 2017 r.

Opis Edytuj

Emma Carstairs wreszcie pomściła swoich rodziców. Myślała, że dzięki temu odnajdzie spokój. Ale nic na to nie wskazuje. Rozdarta pomiędzy uczuciami do swojego parabatai - Juliana Blackthorna i pragnieniem chronienia go przed okrutnymi konsekwencjami związku dwójki parabatai, decyduje związać się z jego bratem, Markiem. Ten jednak spędził ostatnie pięć lat więziony w Faerie; czy będzie zatem w stanie znów poczuć się jak prawdziwy Nocny Łowca?

Dwory Faerie pogrążone są w chaosie. Król Ciemnego Dworu nie może dłużej znieść Zimnego Pokoju i nie chce przestrzegać praw narzuconych przez Nocnych Łowców. Wybierając pomiędzy żądaniami faerie a prawami Clave, Emma, Julian i Mark muszą znaleźć sposób, by wspólnie bronić tego, co dla nich najważniejsze, nim będzie za późno.

_____________________________________________________________________________________

Czy oddałbyś bratnią duszę… za swoją prawdziwą duszę?

Życie Nocnego Łowcy to życie w pętach powinności. W więzach honoru. Świat Nocnego Łowcy to świat uroczystych przysiąg, a nie ma ślubów świętszych niż te łączące parabatai – wojowników-partnerów, którzy mają razem walczyć i razem ginąć, lecz nigdy, przenigdy nie wolno im się zakochać.

Emma Carstairs odkryła, że miłość odwzajemniona przez jej parabatai, Juliana Blackthorna, jest nie tylko zakazana, lecz także śmiertelnie niebezpieczna: może zniszczyć ich oboje. Wie, że powinna uciec od Juliana, lecz jakże miałaby to zrobić, gdy Blackthornom ze wszystkich stron zagrażają wrogowie?

Ich jedyną nadzieją jest Czarna Księga Umarłych, magiczny wolumin o ogromnej mocy. Wszyscy chcą ją dostać, ale tylko Blackthornowie są w stanie ją odnaleźć. Emma, jej najlepsza przyjaciółka Cristina oraz Mark i Julian Blackthornowie przybywają do Faerie – gdzie hulaszcze zabawy skrywają krwawe zagrożenie i żadnej obietnicy nie można ufać – by tam zawrzeć mroczny pakt z królową Jasnego Dworu. Tymczasem narastające napięcie między Nocnymi Łowcami i Podziemnymi doprowadziło do wyłonienia Kohorty, grupy ekstremistów wśród Nocnych Łowców, którzy domagają się wprowadzenia obowiązku rejestracji Podziemnych i „niewygodnych” Nefilim. Zrobią wszystko, co w ich mocy, by ujawnić tajemnice Juliana i przejąć władzę nad Instytutem w Los Angeles.

Kiedy Podziemni zwracają się przeciw Clave, pojawia się nowa groźba w postaci Władcy Cieni – króla Ciemnego Dworu, który wysyła swoich najlepszych wojowników z zadaniem wymordowania wszystkich, w których żyłach płynie krew Blackthornów, i przechwycenia Czarnej Księgi. Gdy mordercza pętla zaciska się wokół Juliana, ten opracowuje ryzykowny plan ratunkowy. Jego powodzenie zależy od współpracy z nieprzewidywalnym nieprzyjacielem. Sukces może jednak mieć swoją cenę, której ani on, ani Emma nawet sobie nie wyobrażają; krwawy rachunek, który – być może – przyjdzie zapłacić wszystkim, których kochają.

Rozdziały Edytuj

Tytuły rozdziałów pochodzą z wiersza Edgara Allana Poe Kraina Snu (Dream-Land).

  1. Still Waters
  2. Boundless Floods
  3. Where Dwell The Ghouls
  4. A Wild Weird Clime
  5. Earth And Heaven
  6. There The Traveller
  7. Seas Without A Shore
  8. Near The River
  9. These Lands
  10. So Wills Its King
  11. On A Black Throne
  12. By The Mountains
  13. Dreamland
  14. Through Darkened Glass
  15. Friends Long Given
  16. Pass The Wanderer
  17. Haunted
  18. Memories Of The Past
  19. The Grey Woods
  20. Evermore
  21. The Eye Unclosed
  22. The Most Unholy
  23. Skies Of Fire
  24. Legion
  25. Start and Sigh
  26. Walk In Shadow
  27. Ill Angels Only
  28. The Sad Soul
  29. Ultima Thule

Ciekawostki Edytuj

  • Na okładce książki widnieje Julian.
  • Początkowo tytuł miał brzmieć "Prince of Shadows".
  • Bohaterowie wybiorą się do Instytutu w Londynie.
  • Akcja rozpocznie się mniej więcej tydzień lub dwa po zakończeniu "Pani Noc".
  • Podobnie jak w przypadku tytułowej Pani Noc, w drugiej części pojawi się Pan Cieni.
  • Helen i Aline pojawią się w tej części.
  • Rozwinie się postać Dru, która wciąż ma wiele do zrobienia, a my będziemy mieć okazję poznać ją lepiej.
  • W „LoS” zobaczymy zarówno Maleca, jak również ich synków.
  • Dojdzie do kolejnego spotkania Marka z Kieranem. Kieran bardzo się zmieni, co wpłynie również na Marka.
  • Kit i Tiberius – tu również będzie element zaskoczenia. Ich znajomość będzie się rozwijać w różnych kierunkach.
  • Relacja Marka z Kieranem nadal będzie skomplikowana.
  • Zobaczymy więcej scen Cristiny z Markiem.
  • Powrót Annabel wcale nie musi wiązać się z "krwią Blackthorna".
  • Rozszerzy się wątek Diany.
  • Być może pojawi się Jessamine.
  • Cała fabuła opiera się na cierpieniu.
  • Będzie kilka uroczych momentów pomiędzy Cristiną i Markiem oraz Markiem i Kieranem.
  • Pierwszym słowem jest KIT, a ostatnim GODZINA (HOUR).
  • Poznamy imiona Marka i Helen w języku Faerie.
  • Pojawią się nawiązania do kolejnej serii „The Last Hours”.
  • Książka jest bardzo długa. Będzie liczyć mniej więcej 800 stron.
  • Widniejący na okładce napis „magnitudes of the stars” pojawił się w konkretnym celu.
  • Zobaczymy Kierana i poznamy jego braci.
  • Magnus, Clary i Jace pojawią się na chwilę.
  • W jakimś sensie Cristina będzie wybierać między Markiem a Diego.
  • Tessa i Jem nie pojawią się „osobiście”.
  • Spora część akcji będzie dziać się w Londynie. Wybiorą się także do Kornwalii.
  • Dru dokona bardzo ważnego odkrycia.
  • Razem z Helen pojawi się Aline, a sprowadzenie ich do domu będzie ważnym celem dla Blackthornów.
  • Potwierdziły się plotki o transseksulanym bohaterze. Co więcej, będzie to ktoś, kogo już zdążyliśmy poznać.
  • Poznamy Centurionów.
  • Faerie poinformują Marka o zbliżającej się egzekucji Kierana, który zabił jednego z nich. Nocni Łowcy ruszą mu na ratunek.
  • Powstanie organizacja - Kohorta (ang. Cohort), bardziej surowa od Clave. Według niej prawa Podziemnych powinny być mocno ograniczone, a także powinien powstać rejestr wilkołaków i czarowników. Kohorta trafi do Blackthornów, żeby zbadać ich powiązania z Podziemnymi.
  • Rejestr Podziemnych wynika z Zimnego Pokoju, a Clave jest rozdarte w tej kwestii.
  • Spis będzie zagrożeniem nie tylko dla Podziemnych, ale również dla osób, które są z nimi związane.
  • Tavvy zaprzyjaźni się z dziećmi Maleca.
  • "Władca Cieni" będzie mroczną książką, w której odbicie mają aktualne wydarzenia ze świata.
  • Livvy będzie bardzo opiekuńcza wobec Kita.
  • Gwyn ma do odegrania ważną rolę.
  • Helen i Aline spotkają się z Markiem.
  • Dru będzie bardzo zależeć, żeby rodzina nie traktowała jej jak małą dziewczynkę.[1]

Przypisy Edytuj

  1. https://www.facebook.com/notes/mroczne-intrygi/lord-of-shadows-ciekawostki/1776644272657666/

Więcej z Fandomu

Losowa wiki