FANDOM

LOS cover.jpg

Lord of Shadows — drugi tom trylogii Mroczne Intrygi autorstwa Cassandry Clare. Polska premiera tej powieści jest zapowiedziana na wrzesień 2017 r.

Opis Edytuj

Emma Carstairs wreszcie pomściła swoich rodziców. Myślała, że dzięki temu odnajdzie spokój. Ale nic na to nie wskazuje. Rozdarta pomiędzy uczuciami do swojego parabatai - Juliana Blackthorna i pragnieniem chronienia go przed okrutnymi konsekwencjami związku dwójki parabatai, decyduje związać się z jego bratem, Markiem. Ten jednak spędził ostatnie pięć lat więziony w Faerie; czy będzie zatem w stanie znów poczuć się jak prawdziwy Nocny Łowca?

Dwory Faerie pogrążone są w chaosie. Król Ciemnego Dworu nie może dłużej znieść Zimnego Pokoju i nie chce przestrzegać praw narzuconych przez Nocnych Łowców. Wybierając pomiędzy żądaniami faerie a prawami Clave, Emma, Julian i Mark muszą znaleźć sposób, by wspólnie bronić tego, co dla nich najważniejsze, nim będzie za późno.

_____________________________________________________________________________________

Życie Nocnych Łowców związane jest z obowiązkami, a ograniczone przez honor. Ich słowo jest uroczystą obietnicą. Żadna inna przysięga nie jest bardziej święta od tej wiążącej parabatai – towarzyszy w walce, którzy przyrzekli walczyć razem, umierać razem, lecz nigdy się w sobie nie zakochać.  Emma Carstairs dowiedziała się, że uczucie łączące ją i jej parabatai, Juliana Blackthorna, nie jest jedynie zakazane – może zniszczyć ich oboje. Wie, że powinna od tego uciec. Ale jak mogłaby to zrobić, skoro Blackthornowie są otoczeni z każdej strony przez wrogów? Jedyną nadzieją jest Czarna Księga Umarłych, posiadająca straszliwą moc. Wszyscy chcą ją mieć, ale tylko Blackthornowie wiedzą, gdzie szukać. Zachęceni przez Królową Jasnego Dworu, Emma, Cristina, Mark i Julian wyruszają w podróż do Dworu Faerie, gdzie zabawa maskuje śmiertelne niebezpieczeństwo i niczemu nie można ufać. Tymczasem rosnące napięcie pomiędzy Nocnymi Łowcami i Podziemnymi skutkuje utworzeniem Kohorty, ekstremistycznej grupy chcącej rejestrować Podziemnych i „niewłaściwych” Nefilim. Zrobią wszystko, co w ich mocy, by wydać sekret Juliana i przejąć Instytut w Los Angeles.  Gdy Podziemni zwracają się przeciw Clave, pojawia się nowe zagrożenie w postaci Pana Cieni – Króla Ciemnego Dworu. Wysyła swoich najlepszych wojowników, by wymordowali wszystkich z krwią Blackthornów i przechwycili Czarną Księgę. W obliczu niebezpieczeństwa Julian opracowuje ryzykowną intrygę, która zależy od współpracy z nieobliczalnym wrogiem. Jej powodzenie może wymagać ceny, której on i Emma nie są w stanie sobie wyobrazić i która w ostatecznym rozrachunku wpłynie na wszystko i wszystkich, których kochają. 

Rozdziały Edytuj

Tytuły rozdziałów pochodzą z wiersza Edgara Allana Poego Kraina Snu (Dream-Land).

  1. Still Waters
  2. Boundless Floods
  3. Where Dwell The Ghouls
  4. A Wild Weird Clime
  5. Earth And Heaven
  6. There The Traveller
  7. Seas Without A Shore
  8. Near The River
  9. These Lands
  10. So Wills Its King
  11. On A Black Throne
  12. By The Mountains
  13. Dreamland
  14. Through Darkened Glass
  15. Friends Long Given
  16. Pass The Wanderer
  17. Haunted
  18. Memories Of The Past
  19. The Grey Woods
  20. Evermore
  21. The Eye Unclosed
  22. The Most Unholy
  23. Skies Of Fire
  24. Legion
  25. Start and Sigh
  26. Walk In Shadow
  27. Ill Angels Only
  28. The Sad Soul
  29. Ultima Thule

Ciekawostki Edytuj

  • Na okładce książki widnieje Julian.
  • Początkowo tytuł miał brzmieć "Prince of Shadows".
  • Bohaterowie wybiorą się do Instytutu w Londynie.
  • Akcja rozpocznie się mniej więcej tydzień lub dwa po zakończeniu "Pani Noc".
  • Podobnie jak w przypadku tytułowej Pani Noc, w drugiej części pojawi się Pan Cieni.
  • Helen i Aline pojawią się w „Lord of Shadows”.
  • Rozwinie się postać Dru, która wciąż ma wiele do zrobienia, a my będziemy mieć okazję poznać ją lepiej.
  • W „LoS” zobaczymy zarówno Maleca, jak również ich synków.
  • Dojdzie do kolejnego spotkania Marka z Kieranem. Kieran bardzo się zmieni, co wpłynie również na Marka.
  • Kit i Tiberius – tu również będzie element zaskoczenia. Ich znajomość będzie się rozwijać w różnych kierunkach.
  • Relacja Marka z Kieranem nadal będzie skomplikowana.
  • Zobaczymy więcej scen Cristiny z Markiem.
  • Powrót Annabel wcale nie musi wiązać się z "krwią Blackthorna".
  • Rozszerzy się wątek Diany.
  • Być może pojawi się Jessamine.
  • Cała fabuła opiera się na cierpieniu.
  • Będzie kilka uroczych momentów pomiędzy Cristiną i Markiem oraz Markiem i Kieranem.
  • Pierwszym słowem jest KIT, a ostatnim GODZINA (HOUR).
  • Poznamy imiona Marka i Helen w języku Faerie.
  • Pojawią się nawiązania do kolejnej serii „The Last Hours”.
  • Książka jest bardzo długa. Będzie liczyć mniej więcej 800 stron.
  • Widniejący na okładce napis „magnitudes of the stars” pojawił się w konkretnym celu.
  • Zobaczymy Kierana i poznamy jego braci.
  • Magnus, Clary i Jace pojawią się na chwilę.
  • W jakimś sensie Cristina będzie wybierać między Markiem a Diego.
  • Tessa i Jem nie pojawią się „osobiście”.
  • Spora część akcji będzie dziać się w Londynie. Wybiorą się także do Kornwalii.
  • Dru dokona bardzo ważnego odkrycia.
  • Razem z Helen pojawi się Aline, a sprowadzenie ich do domu będzie ważnym celem dla Blackthornów.
  • Potwierdziły się plotki o transseksulanym bohaterze. Co więcej, będzie to ktoś, kogo już zdążyliśmy poznać.
  • Poznamy Centurionów.
  • Faerie poinformują Marka o zbliżającej się egzekucji Kierana, który zabił jednego z nich. Nocni Łowcy ruszą mu na ratunek.
  • Powstanie organizacja - Kohorta (ang. Cohort), bardziej surowa od Clave. Według niej prawa Podziemnych powinny być mocno ograniczone, a także powinien powstać rejestr wilkołaków i czarowników. Kohorta trafi do Blackthornów, żeby zbadać ich powiązania z Podziemnymi.
  • Rejestr Podziemnych wynika z Zimnego Pokoju, a Clave jest rozdarte w tej kwestii.
  • Spis będzie zagrożeniem nie tylko dla Podziemnych, ale również dla osób, które są z nimi związane.
  • Tavvy zaprzyjaźni się z dziećmi Maleca.
  • "Lord of Shadows" będzie mroczną książką, w której odbicie mają aktualne wydarzenia ze świata.
  • Livvy będzie bardzo opiekuńcza wobec Kita.
  • Gwyn ma do odegrania ważną rolę.
  • Helen i Aline spotkają się z Markiem.
  • Dru będzie bardzo zależeć, żeby rodzina nie traktowała jej jak małą dziewczynkę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki