FANDOM

Lenada.png

Lena Headey jest angielską aktorką filmową. Urodziła się 3 października 1973 roku na Bermudach. W Dary Anioła: Miasto kości wcieliła się w matkę Clary Fray - Jocelyn Fray.

Życiorys Edytuj

Mając 5 lat przeprowadziła się do Huddersfield, miasta w hrabstwie West Yorkshire w Anglii, a pięć lat później do Londynu.

W wieku 17 lat razem z przyjaciółmi za szkoły wystąpiła w przedstawieniu – zwróciła wtedy uwagę agenta, który zaprosił ją na przesłuchanie. Przed kamerami zadebiutowała w roku 1992 w filmie Kraina wód. Następnie zagrała w filmie Okruchy dnia. Po roku dostała pierwszoplanową rolę w filmie Księga dżungli. Potem kariera Headey zaczęła się dobrze rozwijać – aktorka wystąpiła w filmach takich jak Pani Dalloway, Twarz, Loved up, Oniegin, Plotka, Opętanie, Gra Ripleya, Nieustraszeni bracia Grimm (The Brothers Grimm, 2005), Gry weselne i Aktorzy. W roku 2007 zagrała w filmie Zacka Snydera 300 jako królowa Gorgo; zagrała również w sequelu. W roku 2008 wystąpiła w filmie Czerwony baron i serialu Terminator: Kroniki Sary Connor. Od roku 2011 gra w serialu Gra o tron królową Cersei Lannister.

Ciekawostki Edytuj

  • 10 maja 2007 wyszła za mąż za Petera Loughrana – rozwiedli się w roku 2013.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki