FANDOM

Christopher Jonathan Herondale (Kit Rook) -  Jeden z bohaterów serii Mroczne Intrygi. Syn Johnny'ego Rooka; wychowywany na Przyziemnego, nie zdawał sobie sprawy ze swojego prawdziwego pochodzenia. Jest potomkiem Tobiasa Herondale'a.

BiografiaEdytuj

Młodość Edytuj

Wychowywał go jedynie ojciec, Johnny. Kit nie zdawał sobie sprawy, że pochodzi ze starego rodu Nocnych Łowców. Jak większość Nefilim urodził się ze Wzrokiem. Kiedy Kit był mały widywał różne dziwne rzeczy. Raz był świadkiem walki wilkołaków, do której doszło na opuszczonym placu zabaw. Kiedy przerażony zaczął płakać, na miejscu zjawiła się policja, która jednak nie zauważyła niczego nadzwyczajnego. Po tym incydencie jego ojciec prawie nie wypuszczał go z domu. Jedynymi okazjami do "rozerwania się" były wizyty na Nocnym Targu , podczas których pomagał ojcu przy jego stoisku. Na Targu obserwował czarowników, wampiry, wilkołaki i inne magiczne stworzenia. Kiedy zaintrygowany Kit zapytał ojca dlaczego widzi Świat Cieni, ten odpowiedział mu, że ma "dar widzenia". Johnny zaszczepił w synu lęk przed Nocnymi Łowcami, którzy mieli rzekomo porywać osoby poniżej 19-ego roku życia i trenować ich na wojowników.

Pani NocEdytuj

W sierpniu 2012r. Kit podsłuchał rozmowę swojego ojca z Nocnymi Łowcami - Emmą Carstairs i Cameronem Ashdown'em, którzy poszukiwali informacji na temat seryjnych morderstw na terenie Los Angeles.

Jakiś czas później Emma wraz ze swoim parabatai Julianem Blackthornem przyszli do jego domu. Ojciec wysłał Kita do piwnicy, aby nie przeszkadzał w rozmowie. W tym samym czasie Tiberus, który ukrył się w samochodzie brata, zakradł się do piwnicy domu Rooka i zaatakował nożem Kita, myśląc, że chce on zabić Emmę i Juliana. Po incydencie w piwnicy Johnny kazał wynosić się Nocnym Łowcom z jego posesji. Przed wyjściem młoda Carstairs dała Kitowi swój numer w razie, gdyby czasem potrzebował pomocy.

Kiedy dom Rooka zaatakowały demony i zabiły Johnny'ego, przerażony Kit błagał Nocnych Łowców o pomoc. Na ratunek przybyła Emma, Jem Carstairs i jego partnerka Tessa Gray, która chciała, aby chłopak zamieszkał w instytucie. Kiedy Kit stanął przed jego drzwiami i je otworzył, stało się jasne, że w jego żyłach płynie krew Nefilim, a on sam jest zaginionym Herondalem. Zrozpaczony chłopak uciekł do swojej nowej sypialni i zamknął się na klucz. Tiberus siedział cały wieczór na korytarzu przed jego pokojem mówiąc, że będzie go chronić.

Występowanie Edytuj