FANDOM

Kev

Kevin Zegers jest kanadyjskim aktorem filmowym oraz modelem. Urodził się 19 września 1984 roku w Woodstock. W filmie Dary Anioła: Miasto kości (film) wcielił się w Alec'a Lightwooda.

Życiorys Edytuj

Jest jedynym synem i jednym z trojga dzieci Jima Zegersa i Mary Ellen, ma dwie siostry - Kristę i młodszą Katie. Mając sześć lat wziął udział w reklamach płatków śniadaniowych. Występował w ponad trzydziestu reklamach, dorabiał jako model w Londynie. Uczęszczał do szkoły średniej Breck School w Golden Valley w stanie Minnesota i na Uniwersytet Południowej Kalifornii w Los Angeles.

Swoją karierę aktorską zapoczątkował występem w jednym z odcinków kanadyjskiego serialu Street Legal (1992), a rok później zadebiutował na kinowym ekranie w komedii Mikey i ja (Life with Mikey, 1993) u boku Michaela J. Foxa, Nathana Lane, Cyndi Lauper, Davida Krumholtza i Victora Garbera. Zajął się również dubbingiem użyczając swojego głosu Einsteinowi, jednemu z bohaterów serialu animowanego Canal+/Warner Bros. Uwolnić orkę (Free Willy, 1994).

Pojawił się potem w teledramacie Więzy krwi/Mój syn (Thicker Than Blood: The Larry McLinden Story, 1994) z Peterem Straussem, thrillerze Johna Carpentera W paszczy szaleństwa (In the Mouth of Madness, 1995) u boku Sama Neilla, Jürgena Prochnowa i Charltona Hestona, serialu Droga do Avonlea (Road to Avonlea, 1995), teledramacie Milcząca zdrada (The Silence of Adultery, 1995) z Kate Jackson i Coreyem Sevierem i serialu FOX Z Archiwum X (The X Files, 1995). Za postać koszykarza Josha Framma w sportowym komedio-dramacie familijnym Bejsbolista Buddy (Air Bud: Seventh Inning Fetch, 1997) odebrał w Los Angeles nagrodę dla Młodego Artysty. Wystąpił w serialach: Życie do poprawki (Twice in a Lifetime, 1999), Disney Channel To niesamowite (So Weird, 1999), NBC Wybrańcy fortuny (Titans, 2000-2001) z Casperem Van Dienem, Yasmine Bleeth, Johnem Barrowmanem i Perry Kingiem, Tajemnice Smallville (Smallville, 2003) i NBC Lekarz domowy (House, M.D., 2004). Zagrał również w reklamie "Kinder Bueno" 2011.

Ciekawostki Edytuj

  • W 2006 roku na Festiwalu Filmowym w Cannes otrzymał Trofeum Chopard jako Męska Rewelacja.
  • W 2010 wraz z Miley Cyrus zagrał główną rolę w teledysku The Big Bang zespołu Rock Mafia.
  • Spotykał się z Brittany Paige Bouck i Marisą Coughlan.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki