FANDOM

Helen Blackthorn pochodzi z rodu Blackthornów. Jej rodzice to Andrew Blackthorn i lady Nerissa. Jest ona wraz ze swoim młodszym bratem Markiem pół faerie i pół nefilim.

Helen ma szóstkę rodzeństwa: Marka, Juliana, Tiberiusa, Livię, Drusillę i Octaviana.

Wśród faerie znana jest pod imieniem Alessa.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodziła się w 1989 roku na Dworze Faerie z imieniem Alessa. Została podrzucona wraz ze swoim bratem Markiem do Instytutu w Los Angeles, gdzie zostali wychowani na Nocnych Łowców.

Pomimo tego, że miała inną matkę, była bardzo blisko ze swoim przyrodnim rodzeństwem. Tolerowała każde ich wybryki i bardzo ich kochała.

W pewnym momencie swojego życia zrozumiała, że jest biseksualna jak większość faerie. Jej ojciec zaakceptował to. Z czasem - ku dezaprobacie Clave - zaczęła spotykać się z Aline Penhallow.

Rada Edytuj

W 2007 Helen miała już 18 lat i znalazła miejsce w Radzie jako przedstawicielka Los Angeles. Kiedy zaginął Jace Lightwood, jako nieliczna z Rady nie zgadzała się na przerwanie poszukiwań. Szukała wszelkich dowodów na to, że Jace żyje.

W tajemnicy przed Clave razem z Aline i Lightwoodami wcielili w życie własny plan po tym, gdy udało im się odnaleźć Jace'a. Brała też udział w bitwie w Burren przeciwko Mrocznym Łowcom.[1]

Mroczna Wojna Edytuj

Przez kilka kolejnych tygodni po bitwie w Burren Helen przebywała w Idrisie w domu rodziny Penhallow. Kiedy Instytut w Los Angeles został zaatakowany przez Sebastiana, jej młodsze rodzeństwo (oprócz Marka, który trafił do Dzikiego Polowania, jako przypieczętowanie sojuszu z Jasnym Dworem) uciekło przez Portal do Idrisu. Okazało się, że jej ojciec został przemieniony w Mrocznego Łowcę.

Clave rozpoczęło przygotowania do obrony przed atakiem Sebastiana. W tym celu, by unieszkodliwić faerie, wyłożono wszędzie zimne żelazo i sól - ich działanie dosięgło także Helen, lecz nie w takim samym stopniu jak pozostałych. Pomogła rodzeństwu i Emmie przedostać się do Sali Anioła, gdzie miały ukryć się wszystkie dzieci z Idrisu.

Kiedy Nefilim udało się wygrać z Sebastianem, Rada zastanawiała się co zrobić z Helen i Markiem, ponieważ mieli w sobie krew faerie. Większość Nefilim była za ukaraniem i postanowiono wysłać Helen na Wyspę Wrangla, gdzie miała studiować czary ochronne. Opieki nad rodzeństwem podjął się ich wuj, Arthur Blackthorn, który objął stanowisko szefa Instytutu w Los Angeles.[2]

Wygnanie Edytuj

Helen oświadczyła się Aline, a ślub miał odbyć się w Idrisie. Matka Aline, Jia Penhallow (pełniąca funkcję Konsula), przekonała Clave, by umożliwiono im powrót na jeden dzień, na czas ceremonii. W zamian za to, Helen miała wygłosić w Akademii wykład na temat faerie.

W dzień ślubu zjawili się przyjaciele i rodziny Aline i Helen. Simon Lewis, który przypadkiem trafił do Faerie i spotkał tam Marka, przekazał wiadomość i życzenia od jej brata.[3]

Helen bardzo poświęcała się badaniu zaklęć na Wyspie Wrangla, przez co zaczęto uważając ją za obiecującego eksperta w tej dziedzinie. Liczyła, że dzięki temu uda się przekonać Clave, by pozwolili jej wrócić do domu.

Zaraza Edytuj

W 2012 roku Helen i Aline zaalarmowały Konsula, kiedy były Wysoki Czarownik Los Angeles, Malcolm Fade, przedarł się do Instytutu. Poinformowały Jię także o pierwszych wystąpienia zarazy w Alicante, w okolicy Lasu Brocelind.

Opierając się na tych informacjach, Diana Wrayburn - nauczycielka z Instytutu - zaczęła zabiegać o spotkanie Rady z Helen i Aline, na którym miały omówić problem związany z zarazą i być może przedstawić swoją kandydaturę na stanowisko nowego szefa Instytutu. Do tego jednak nie doszło, ponieważ spotkanie zostało przerwane przez atak Annabel Blackthorn. Helen nie udało się jej powstrzymać przed zabiciem Livvy.[4]

Osobowość Edytuj

Helen jest miłą, współczującą i kochającą osobą. Jest także lojalna i odpowiedzialna. Zawsze bierze pod uwagę zdanie innych, nawet jeśli ich nie zna.

Wygląd Edytuj

Krew faerie przyczyniła się do niezwykłej urody Helen. Ma niebiesko-zielone oczy i jasnozłote włosy, które często odgarnia do tyłu, by pokazać lekko szpiczaste uszy.

Relacje Edytuj

Rodzina Edytuj

  • Aline Penhallow - żona Helen. Po zaledwie kilku miesiącach zaangażowały się na tyle, by wymienić się rodzinnymi pierścieniami (w świecie Nocnych Łowców oznacza to tyle samo, co zaręczyny). Aline wyjechała razem z Helen na Wyspę Wrangla.
  • Rodzeństwo - jako najstarsza z rodzeństwa troszczy się o nich i ma ze wszystkimi dobre relacje. Wiadomość o wygnaniu załamała ją. Obowiązek opieki nad najmłodszymi dziećmi spadł na Juliana, wówczas zaledwie dwunastoletniego.
  • Andrew Blackthorn - ojciec Helen i Marka. Wychował ich na Nocnych Łowców. Załamała ją wiadomość, że stał się jednym z Mrocznych.
  • Arthur Blackthorn - po śmierci swojego brata został szefem Instytutu i opiekunem dla rodzeństwa Blackthornów i Emmy Carstairs.

Przyjaciele Edytuj

  • Alec Lightwood - dobry przyjaciel Helen. Poznali się dzięki Aline, która znała Lightwoodów od dzieciństwa. Alec sprzeciwił się wysłaniu jej na Wyspę Wrangla.
  • Emma Carstairs - przyjaciółka Blackthornów i parabatai Juliana. Helen troszczyła się o nią tak samo, jak o własne rodzeństwo. To właśnie Helen przekazała jej wiadomość o śmierci rodziców.

Występowanie Edytuj

Ciekawostka Edytuj

  • Helen jak większość faerie jest biseksualna.
  • Ulubionym rodzajem broni są serafickie ostrza.
  • Jej imię pochodzi od Heleny Trojańskiej.[5]

Przypisy Edytuj

  1. Miasto zagubionych dusz
  2. Miasto niebiańskiego ognia
  3. Gorycz w ustach
  4. Władca Cieni
  5. Imiona Blackthornów