FANDOM

Gabriel Lightwood - jest Nocnym Łowcą, drugim dzieckiem Benedykta i Barbary oraz bratem Gideona i Tatiany. Potem został mężem Cecily. Obecnie pracuje w Clave w Londynie.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w 1860 roku, jako drugie z kolei dziecko Benedykta i Barbary. Miał tylko pięć lat, gdy zmarła jego matka. Bracia byli rozpieszczani i wychowywani w kłamstwie. Gabriel, w przeciwieństwie do brata, w pełni popierał ojca, opiekował się nim, wyrastając na butnego, samolubnego i wykazującego typowy dla Lightwoodów snobizm. Wierzył, że wszyscy Nocni Łowcy są zarozumiali i wyniośli.

W czasie świątecznego przyjęcia, gdy Gabriel miał 14 lat, Will Herondale znalazł i przeczytał na głos miłosne wiersze Tatiany (która się w nim podkochiwała). Bracia stanęli w obronie siostry, lecz skończyło się na złamanej ręce Gabriela. Od tamtej pory tych dwoje nie przepadało za sobą.

Enklawa Edytuj

Po osiągnięciu odpowiedniego wieku, Gabriel zaczął uczęszczać na spotkania Enklawy razem z ojcem. W środku narady miał wyprowadzić podsłuchujących Willa, Jema i Tessę. Pamiętając o wcześniejszych nieporozumieniach zaczął kłócić się z Herondale'm. Powstrzymał ich dopiero Jem.

Treningi w Instytucie Edytuj

Benedykt miał plan, by przejąć władzę w Instytucie. Jego częścią był trening samoobrony, który mieli prowadzić Gabriel i Gideon. Jessamine często wykręcała się od tego obowiązku udając kłopoty zdrowotne. Sophie zaczęła trenować z Gideonem, a Tessa z Gabrielem.

Z czasem wyszła na jaw prawda o śmierci Barbary. Gdy okazało się, że Benedykt był szpiegiem Mortmaina, Gideon opuścić go i przeniósł się do Instytutu. Gabriel nawet wtedy trzymał stronę ojca.

Walka z Mortmainem Edytuj

Gabriel przekazał wszystkim w Instytucie, że jego ojciec zamienił się w wielkiego robaka na skutek demonicznej ospy. Will, Jem, Gideon, Henry, Tessa i Cecily udali się razem z nim do rodzinnej posiadłości Lightwoodów. Gabriel zadał Benedyktowi śmiertelny cios. Po jego śmierci domem zainteresowała się Enklawa, więc Gabriel postanowił dołączyć do brata w Instytucie.

Konsul Wayland w poprosił braci, aby donosili mu na Charlotte. Zgodzili się, lecz Gideon postanowił wysyłać fałszywe informacje. Uważał, że żona Henry'ego nie zasługiwała na takie postępowanie. Po pewnym czasie Konsul przekonał chłopców, że nie potrzebuje już ich pomocy. Jednak Gabriel w tajemnicy nadal miał przekazywać Waylandowi wszystkie informacje. W ostatniej chwili powstrzymał się przed zdradą. Dołączył do Nocnych Łowców w wyprawie na ratunek Tessie. Walczył z nimi, również dlatego, iż zaczął zakochiwać się w Cecily.

Późniejsze życie Edytuj

Gabriel i Cecily pobrali się; mieli trójkę dzieci: Annę, Christophera i Alexandra. Gideon i Gabriel potrzebowali dużo czasu, by przywrócić rodzinie należny jej honor.

W 1937 roku, Gabriel, Cecily i ich synowie byli obecni przy śmierci Willa.

Osobowość Edytuj

Gabriel jest pewny siebie, arogancki i porywczy.

Wygląd Edytuj

Gabriel jest przystojnym mężczyzną. Ma ostre i kanciaste rysy twarzy oraz zielone oczy. Jest wysoki i szczupły.

Związki Edytuj

  • Cecily Herondale: Spodobała mu się od pierwszego spotkania w Instytucie. Pomogła w walce z zamienionym w robaka Benedyktem - wskoczyła na niego, a Gabriel wystrzelił z łuku prosto w oko i zabił swojego ojca. Chociaż Cecily nie była odpowiednio wyszkolona, bardzo zaimponowała Gabrielowi. Od tamtej pory chciał spędzać z nią więcej czasu i lepiej poznać. Will kazał trzymać mu się z dala od siostry w obawie, że zależy mu na tylko na zemście. W końcu Cecily zauważyła, jak wiele ich łączy.
  • Will Herondale: Początkowo byli rywalami. Gabriel nienawidził go nie tylko za upokorzenie Tatiany, ale również za pokonanie w walce. To Will zaczął go przezywać "Gabriel Lightworm". Początkowo nie był przekonany do związku siostry z Lightwoodem, lecz w końcu zaczęli się dogadywać i pozwolił Gabrielowi poznać Herondale'ów.
  • Gideon Lightwood: Relacje między braćmi stały się napięte, gdy Gideon postanowił opuścić ojca i zamieszkać w Instytucie. Gabriel zawsze liczył, że brat będzie jego przewodnikiem. Okazywali sobie dużo szacunku.

Występowanie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki