FANDOM

Dominic Anthony "Dom" Sherwood (ur. 6 lutego 1990 r.) — angielski aktor, model i muzyk. Jest znany głównie z roli Christiana Ozery z filmu Akademia Wampirów oraz z teledysku do piosenki "Style". Dominic zagra Jace'a Waylanda w nadchodzącym serialu Shadowhunters. Dominic urodził się w Kent w Anglii. Chodził do szkoły Oakwood Park Grammar w Maidstone. Po tym zaczął studiować w szkołach w Maidstone i Sevenoaks. Wyjechał do pracy za granicę, zaczynając w Kienii, później przeniósł się do Londynu. Tam zagrał w kilku sztukach zanim podpisał umowę z agencją.

Pierwszą rolą Sherwooda była stała rola Jack'a Simmons w serialu The Cut, w którym pojawił się w trzecim sezonie. Pojawił się także w odcinku "Cherylistic" w serialu Sadie J. W 2012 roku dostał rolę w filmie Not Fade Away jako młody Mick Jagger. Pierwszą znaczącą rolę dostał rok później jako Christian Ozera w filmie Akademia Wampirów opartym na powieści Akademii Wampirów, napisanych przez Richelle Mead. Później zagrał w thirllerze Take Down oraz wystąpił gościnnie w filmie Stoned, Charlie i Fabryka Czekolady oraz Stormbreaker.

Dwudziestego kwietnia został wybrany do roli Jace'a Waylanda  w nadchodzącym serialu Shadowhunters.

Dominic posiada heterochromie; jedno oko ma niebieskie, a drugie niebiesko-brązowe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki