FANDOM

Diana Wrayburn jest Nocną Łowczynią, która prowadziła kiedyś w Alicante sklep z bronią o nazwie Strzała Diany. Po Mrocznej Wojnie zgłosiła się do objęcia stanowiska nauczyciela w Instytucie w Los Angeles, gdzie miała zajmować się rodzeństwem Blackthornów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W młodości miała mentora, który znacząco wpłynął na jej osobowość.

Poznała Catarinę Loss, czarownicę, która pracowała jako pielęgniarka w szpitalu Przyziemnych.[1]

Diana spędziła wiele lat w Tajlandii oraz podróżując po Azji Południowej, gdzie między innymi walczyła z demonami.[2]

Podczas jednej z wizyt w Tajlandii zmarł zarówno jej brat, jak i ojciec, czyniąc ją ostatnią z rodu Wrayburn.[1] Po Powstaniu przejęła sklep z bronią należący dawniej do jej ojca.[3]

Mroczna Wojna Edytuj

Diana brała czynny udział w spotkaniach Clave w Idrisie. Clary Fray i Jace Herondale odwiedzili jej sklep w poszukiwaniu nowego miecza. Diana postanowiła podarować jej Hesperosa, broń należącą kiedyś do Morgensternów, a który sprzedała jej wcześniej Jocelyn.

W czasie walki Diana starała się pomóc rodzeństwu Blackthorn, lecz było za późno - stała się świadkiem zabicia Andrew Blackthorna przez jego własnego syna, Juliana. Zaniepokojona dalszym losem dzieci zgłosiła się do objęcia posady nauczycielki w Instytucie, co miała rozważyć Konsul Penhallow.[3]

Los Angeles Edytuj

Konsul spełniła prośbę Diany, która mogła przeprowadzić się do Los Angeles, gdzie zamieszkała we własnym domu poza Instytutem.

Pamiętając o własnych doświadczeniach, chciała pomóc Emmie i Blackthornom. Nie zgodziła się na zostanie szefową Instytutu, chociaż zdawała sobie sprawę, że Arthur Blackthorn nie będzie radził sobie ze wszystkimi obowiązkami.[1]

Loteria Edytuj

W sierpniu 2012 roku, Emma wraz z Cristiną Rosales natrafiła na zwłoki pokryte znakami podobnymi do tych, które pokrywały ciała jej rodziców. Chociaż postanowiły prowadzić w tajemnicy własne śledztwo, zawiadomiły Cichych Braci i Dianę.

W czasie jednej z lekcji, do Instytutu przybyli faerie razem z Markiem Blackthornem, który od ostatniej wojny przebywał z nimi. Diana początkowo nie uczestniczyła w spotkaniu, jednak dołączyła do dyskusji, by nie dopuścić do zdemaskowania Arthura. Zatrzymała wszystko w tajemnicy przed Clave i zaoferowała swoją pomoc, chociaż swoje działania prowadziła w tajemnicy.

Nie informując pozostałych, Diana pracowała na własną rękę. Gdy zrozumiała, że wiersz mówił o krwi Blackthorna, skontaktowała się z Catariną Loss i wkrótce odkryła, że Strażnikiem był ich zaufany przyjaciel, czarownik Malcolm Fade. Udała się do węzła geomantycznego, by skonfrontować się z nim. Na miejscu spotkała Emmę, Juliana i pozostałych, którzy również odkryli prawdę i chcieli ratować Tavvy'ego, który miał zostać złożony w ofierze.

Próbowano ją powstrzymać za pomocą magii, jednak uwolniła się spod zaklęcia. Po walce i śmierci Malcolma, wszyscy bezpiecznie wrócili do Instytutu. Diana chciała wziąć na siebie całą odpowiedzialność, na co Julian odpowiedział, że nie potrafi kłamać.

Wygląd Edytuj

Diana ma czarne włosy i ciemną skórę. Oczy mają brązową barwę, z dodatkiem zielonych plamek. Na policzku znajduje się tatuaż przedstawiający srebrną rybkę koi.

Występowanie Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Pani Noc
  2. A History of Notable Shadowhunters & Denizens of the Downworld
  3. 3,0 3,1 Miasto niebiańskiego ognia