FANDOM

Miasto-szkla-tom-3-b-iext23093408.jpg

Okładka ksiązki

Miasto Szkła
(ang.City of Glass)- Trzecia część serii Dary Anioła, napisana przez Cassandrę Clare, została wydana w Polsce 24 marca 2010r. przez wydawnictwo MAG.   

Opis fabułyEdytuj

Nad Idrisem – ojczyzną Nocnych Łowców – zawisło widmo wojny, a Valentine z każdym dniem rośnie w siłę. W jego posiadanie wszedł już Miecz Dusz, Kielich Anioła, lecz nie zdobył jeszcze Lustra, trzeciego z darów Anioła Razjela, o którym nie wiadomo praktycznie nic. Tymczasem po tragicznym odkryciu tajemnicy Morgensternów, Clary stara się ratować matkę, która leży w szpitalu w magicznie wywołanej śpiączce, zaczyna też trzymać się na dystans od Jace'a. Kiedy okazało się, że są oni rodzeństwem, obojga zaczął kusić zakazany owoc, jakim jest ich miłość.

Większość wydarzeń dzieje się na terenie Alicante, gdzie wyjechali Nocni Łowcy z nowojorskiego Instytutu, a za nimi podążyła niczym wierny cień Clary Fray. Spokój w świecie Nocnych Łowców staje pod znakiem zapytania, a jego mieszkańcy muszą wybrać – albo poddają się władzy Valentine'a, albo zgodzą się walczyć u boku Podziemnych. Clave z początku chce wybrać pierwszą opcję przez uprzedzenia do wampirów, wilkołaków i faerie, jednak dzięki głównej bohaterce i jej talentowi tworzenia nowych run walka z Podziemnymi staje się realna. Wtedy też Jace postanawia ponownie wpakować się w kłopoty, co nie jest niczym nowym w tej serii. Śledząc zdrajc, dociera do Valentina, gdzie zostaje schwytany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki