FANDOM

Cecily Herondale jest trzecim dzieckiem Edmunda i Linette, młodszą siostra Elli oraz Willa. Została żoną Gabriela Lightwooda, z którym ma troje dzieci.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodzona w 1863 roku, Cecily jest najmłodszym dzieckiem Edmunda i Linette. Razem z rodzeństwem dorastała w przekonaniu, że Nocni Łowcy są potworami. Gdy miała dziewięć lat, jej starsza siostra - Ella - zmarła w skutek zatrucia jadem demona, którego Will przypadkiem uwolnił z Pyxis. Rodzina nie mogła pogodzić się z tym, że ich syn dręczony wyrzutami sumienia uciekł do Instytutu Londyńskiego, by zostać Nocnym Łowcą.

Trzy lata później Edmund stracił rodzinny majątek z powodu hazardu. Rodzina przeniosła się do Yorku, gdzie Axel Mortmain zaproponował im mieszkanie w posiadłości Ravenscar.

Kontakt z Willem Edytuj

Gdy Will usuwał z siebie wampirzą krew, Tessa usłyszała, jak woła Cecily po imieniu. Uwierzyła, że musiał być w niej kiedyś zakochany, ponieważ nie wiedziała nic o jego przeszłości.[1]

Po ponad dwóch latach bez żadnych wiadomości o swoich bliskich, Will trafił na ich ślad podczas wykonywania jednego z zadań. Razem z Jemem i Tessą zauważył Cecily, gdy wracała do domu. Mortmain wiedział, że mogą ją znaleźć, więc wysłał jeden z automatów, by go wystraszyć - jeśli będą kontynuować śledztwo, jego rodzinie może stać się krzywda.

Charlotte Branwell wysłała Ragnora Fella, by sprawdził Herondale'ów. Spotkał Cecily i zapewnił ją, że brat za nią tęskni.[2]

Życie z Nocnymi Łowcami Edytuj

Wkrótce po spotkaniu z czarownikiem, Cecily postanowiła pojechać do Londynu i przekonać brata, by wrócił z nią do domu. Po przybyciu do Instytutu oznajmiła, że chce trenować razem z innymi Nocnymi Łowcami.

Will nie przyjął jej wizyty najlepiej, jednak mimo to starał się nią opiekować. Kłótnią kończyły się próby namówienia go do powrotu lub napisania listu do rodziców. Cecily po kilku tygodniach treningów przyznała, że życie Nefilim zaczyna się jej podobać. Podobnie jak brat, wykazywała się wrodzonymi zdolnościami i umiejętnościami w walce.

Początkowo pobyt w Instytucie miał na celu naprawienie rodzinnych relacji, jednak Cecily zrozumiała, jakie jest jej prawdziwe powołanie. Podczas jednego z treningów założyła się z bratem: jeśli trafiłaby nożem trzy razy w środek tarczy, Will miał napisać do ich rodziców. Chłopak był pewien jej przegranej i zgodził się na zakład. Cecily niespodziewanie wygrała i próbowała wyegzekwować napisanie listu. Will znalazł sposób na wykręcenie się z tego mówiąc, że zakład dotyczył napisania listu, a nie wysłania go. Następnie postawił siostrze ultimatum - przekaże rodzicom jego wiadomość osobiście i nigdy więcej nie wróci do Instytutu. Cecily stanowczo odmówiła.[3]

Gdy Gabriel Lightwood przybył do Instytutu prosząc o pomoc, Cecily wraz z pozostałymi udała się do posiadłości Lightwoodów, gdzie zmierzyli się z wielkim demonicznym robakiem. Okazał się nim ojciec Gabriela i Gideona, Benedykt, który zachorował na demoniczną ospę. To właśnie Cecily zadała mu ostateczny cios serafickim ostrzem. [3]

Późniejsze życie Edytuj

Cecily i Gabriel pobrali się i mieli trójkę dzieci: Annę, Christophera i Alexandra. Cała rodzina była przy Willu, gdy umierał.

Relacje Edytuj

Will Herondale Edytuj

Cecily i Will dorastali w dobrych relacjach. Po śmierci Elli, siostra nie rozumiała, dlaczego postanowił ucieć i zostać Nocnym Łowcą (wierzyła, że byli potworami).

Po jej przybyciu do Instytutu Will był wściekły i nalegał, by wróciła do domu. Z tego powodu często się kłócili. Cecily próbowała przekonać go, że rodzice byli zrozpaczeni po jego wyjeździe i bardzo za nim tęsknią.

Will nie pobierał niektórych zachowań siostry (walka z wielkim robakiem, śledzenie go), lecz dbał i martwił się o nią.

Gabriel Lightwood Edytuj

Gabriel polubił Cacily od samego początku. Will kazał mu trzymać się z dala od jego siostry; uważał, że Lightwood będzie chciał zemścić się za to, co Herondale zrobił kiedyś jego siostrze. Cecily nie słuchała brata i trenowała z Gabrielem poznając go coraz lepiej.

Osobowość Edytuj

Jest zacięta, silna i odważna, co rozwijała już będąc małą dziewczynką. Potrafi być bardzo lojalna, wierna i opiekuńcza dla tych, którym ufa.

Ma typowe dla Herondale'ów poczucie humoru. Zdarza się jej przeklinać, głównie po walijsku. Bywa uparta, więc często sprzeciwia się innym.

Wygląd Edytuj

Cecily jest bardzo piękną młodą kobietą z lśniącym czarnymi włosami i niebieskimi oczami. Ma bladą skórę, wysokie kości policzkowe jak i pełne usta. Jest niskiego wzrostu, wydaje się być delikatna.

Z wyglądu bardzo przypomina swojego brata, Willa.

Umiejętności Edytuj

  • Fizjologia Nefilim: Będąc Nocnym Łowcą Cecily posiada fizyczne i osobowościowe predyspozycje, które zawdzięcza krwi Razjela i Znakom z Szarej Księgi. Dzięki anielskiej krwi może używać run, które pomagają w czasie walki i nadają wyjątkowych zdolności, takich jak wyjątkowa siła, szybkość, zwinność, wytrzymałość i koordynacja.
  • Wzrok: Jak każdy Nocny Łowca potrafi przejrzeć magiczne iluzje i uroki.
  • Runy: Anielska krew sprawia, że Nocni Łowcy mogą używać run bez żadnej obawy.
  • Broń: Nocni Łowcy korzystają z anielskiej mocy przy posługiwaniu się serafickimi nożami.

Występowanie Edytuj

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Naszyjnik, który otrzymała od Willa, przekazywany był z pokolenia na pokolenie w rodzinie Lightwoodów. Obecnie należy do Isabelle.
  • Cecily i Gabriel należą do tej samej gałęzi drzewa genealogicznego, co Robert Lightwood i jego dzieci.

Przypisy Edytuj

  1. Mechaniczny Anioł
  2. Mechaniczny Książę
  3. 3,0 3,1 Mechaniczna Księżniczka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki