FANDOM

Asmodeusz lub Asmodeus (także Azmodan) – jeden z Wielkich Demonów, Książe Piekła i upadły anioł, znany głównie z biblijnej Księgi Tobiasza. Jest ojcem Wysokiego Czarownika Brooklyn`u, Magnusa Bane`a.

Historia Edytuj

Książe Piekła Edytuj

Asmodeusz był jednym z aniołów, którzy z Lucyferem zbuntowali się przeciw Niebu. Zostali wygnani do Piekła, gdzie razem z Lilith rządził jednym z wymiarów, Edomem.

Potomstwo Edytuj

Asmodeusz posiada wiele potomstwa, zarówno w Edomie np. demony zwane asmodei, jak i potomków-czarowników na Ziemii. W 2007 prawdopodobnie większość jego dzieci- czarowników zmarła, ponieważ wysysał z nich życie i używał jako paliwa do wzmocnienia swojego królestwa.

Jego synem był Magnus Bane, Asmodeusz wmówił jego matce, że jest jej mężem. W 20017 roku, Magnus żył już przynajmniej od czterech wieków, jego ojciec twierdził, że to z niego był najbardziej dumny. Magnus raz wezwał Asmodeusza, aby potwierdzić swoja tożsamość, ale nie zrobił tego nigdy więcej.

Ciekawostki Edytuj

  • Jace Herondale wspomniał, że Asmodeusz był tylko generałem armii w Piekle.
  • W 1929, kiedy Aldous Nix pierwszy raz otworzył portal do piekła, Asmodeusz wyznał Magnusowi, ze jest jego ojcem. Magnus nie był pewny, co do tożsamosci Asmodeusza, dlatego skontaktował sie z nim jakiś czas po tym.
  • Poza Darami Anioła, wzmianki o nim spotyka się w demonologii i w niektórych legendach talmudycznych, do których trafił prawdopodobnie z zoroastrianizmu w czasie, gdy terytoria Żydów przeszły w ręce perskich Achemenidów. Przed upadkiem przynależał do Chóru Serafinów. Według MacGregora Mathersa Asmodeusz jest kazirodczym dzieckiem Tubal-Kaina i jego siostry Naami.

Wystąpienia Edytuj