FANDOM

Codex Adamas

Adamas jest metalem wydobywanym w Idrisie, z którego wytwarza się broń dla Nocnych Łowców. Jedynie Żelazne Siostry mogą mieć z nim styczność.

Opis Edytuj

Ma biało-srebrną barwę, jest przejrzysty, gładki jak szkło, ale cieplejszy i cięższy. Może lekko świecić. Jest najtwardszym materiałem znanym Nocnym Łowcom. Formować i rzeźbić mogą go wyłącznie Żelazne Siostry, które używają serafickich run (nieznanych wśród pozostałych Nefilim). Wykuwanie broni odbywa się w Adamantowej Cytadeli, która wykorzystuje do tego ogień z serca wulkanu.[1]

Przeznaczenie Edytuj

Z adamasu wytwarzane są serafickie ostrza, stele, czarodziejskie światła. Zbudowane z czystego metalu są demoniczne wieże w Alicante.

Sebastian Morgenstern uważał, że Dary Anioła również są wytworzone z adamasu. Wykorzystał go do stworzenia Piekielnego Kielicha, w czym pomogła mu Siostra Magdalena.[2]

Etymologia Edytuj

W języku greckim adamas oznacza 'niepokonany', 'niezwyciężony', 'nieoswojony', 'odpowiedni', 'niezmienny', 'niezłomny'. Powiązany jest również z łacińskim 'diamant', określającym 'diament', 'najtwardszy metal'.

Przypisy Edytuj

  1. Kodeks Nocnych Łowców
  2. Miasto zagubionych dusz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki